Tájékoztatjuk, hogy a honlap szöveges fájlokat, ún. „adatmorzsákat“ (cookie-kat) használ anonimizált látogatottsági információk gyűjtése céljából, valamint bizonyos szolgáltatások ezek nélkül nem lennének elérhetőek. A honlap további használatával hozzájárulását adja a cookie-k tárolásához és felhasználásához./vasarlasi_feltetelek_5 Rendben
Termékek Menü
0

Egyéb információk

Panaszkezelés:

Fejér Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
 
 
Postacím: 8050 Székesfehérvár, Pf.: 936.
Telefonszám: +36 22 501 751, +36 22 501 626
Telefax: +36 22 501 627
 
 
A hatósági tanácsadó iroda ügyfélfogadási ideje:
 
- Hétfő: 8 – 16.00 óra
- Kedd: 8 – 16.00 óra
- Szerda: 8 – 16.00 óra
- Csütörtök: 8 – 16.00 óra
- Péntek: 8 – 14.00 óra.
 
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
1125.Bpest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
www.naih.hu

Sárszentmihály község önkormányzatának elérhetőségei:

8143 Sárszentmihály, Fő u. 54.     Postai cím:  8143 Sárszentmihály, Fő u. 54. ,   Telefonszám: (06-22) 245-005 ,  Faxszám: (06-22) 245-004 ,
e-mail cím:  hivatal.sarszentmihaly@axiannet.hu

A hivatal ügyfélfogadási rendje: Hétfő 8-12,  Kedd nincs,  Szerda 9-12, D.u.: 13-18, Csütörtök: 13-16, Péntek: nincs

Békéltető testület:

Fejér Megyei Iparkamara

8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Tel: 22/510-310
Fax: 22/510-312



Magyarországon a békéltető testületek létrehozását és működésének jogi hátterét a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény hozta létre 1999. január 1-jétől.

Az eljárás célja

A fogyasztói jogvitákban a lehető legrövidebb időn belüli, hatékony fogyasztói jogvédelem. A legfontosabb szempont a vitás felek közötti egyezség létrehozása, hiszen így a kereskedők, szolgáltatók egy maguk által is elfogadott megoldás alapján rövid időn belül teljesítik az egyezségben vállalt kötelezettségeiket.

A testületek hatásköre

A testület előtti fogyasztói jogviták keretébe tartoznak azon jogsérelmek, amelyek a kereskedő, szolgáltató által nyújtott áru, szolgáltatás minőségével, biztonságával kapcsolatban merültek fel, illetve a termékfelelősségi szabályokkal kapcsolatos jogviták, valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével összefüggésben kialakult vitás helyzetek.
Fontos, hogy a békéltető testületek nem járhatnak el olyan jogvitákban, amelyek esetében valamely jogszabály egy másik szervezetet vagy hatóságot ruház fel eljárási jogosultsággal. Ide tartoznak a vásárlók minőségi kifogásáról szóló 4/1978. (II.1.) BkM rendelet, a javító-karbantartó szolgáltatások minőségvédelméről szóló 16/1976. (IV.4.) Mt rendelet, valamint a tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 117/1991. (IX.10.) Kormány rendelet által szabályozott esetek.

A testületek illetékessége

A békéltető testületek illetékessége a gazdasági kamarák illetékességi területeihez igazodik. A fogyasztó azon kamara mellett működő Békéltető Testülethez fordulhat panaszával, amelynek illetékességi területén lakik, tehát nem a bepanaszolt gazdálkodó szervezet székhelye alapítja meg az illetékességet. Kisegítő szabályként a szerződés teljesítésének helye szerinti testület előtt is megindítható az eljárás.
A panaszbejelentéseket továbbra is a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamarában Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6 szám alatt fogadjuk, s természetesen az eljárási cselekmények is itt történnek.